6 sytuacji, w których przyda Ci się PR-owiec

Prowadzisz własny biznes? Masz wrażenie, że doba jest dla Ciebie o wiele za krótka? Zastanawiasz się, czy sam podołasz zadaniom związanym z budowaniem wizerunku firmy? Być może to już najwyższy czas, by poprosić o pomoc eksperta od public relations.

Bez wątpienia wielu przedsiębiorców ma intuicję, która pozwala im stworzyć przemyślaną, spójną i przyciągającą uwagę opowieść o swojej firmie. Bądź co bądź to sam szef najlepiej zna swój biznes i wartości, jakie ze sobą niesie. Czasem jednak zdarza się, że prowadzenie działań komunikacyjnych okazuje się zadaniem ponad nasze siły. Kiedy powiedzieć sobie głośno, że już czas zgłosić się do profesjonalnego PR-owca?

  1. Gonisz w piętkę…

… i zwyczajnie nie masz czasu na bawienie się w pijary. To świetna wiadomość, oznacza bowiem, że Twoja firma działa na najwyższych obrotach! Czasem jednak możesz się stać  ofiarą własnego sukcesu – nie wyrabiasz się z odpowiadaniem na zapytania dziennikarzy i klientów, z komentowaniem wpisów na Facebooku, przygotowywaniem materiałów promocyjnych… W takiej sytuacji lepiej po prostu poprosić kogoś o pomoc.

  1. Pisanie to dla Ciebie męczarnia…

…Zawsze wolałeś matematykę, a po płodzeniu wypracowań z polskiego została Ci trauma do końca życia. Tymczasem content na stronę, teksty na bloga, materiały promocyjne same się nie napiszą. Poprawnie sformułowane, wartościowe i regularnie dostarczane treści to wizytówka Twojej firmy. Są ważne nie tylko ze względu na wizerunek, ale też pozycjonowanie strony. Czy chcesz, czy nie, content marketing i  storytelling to w dzisiejszych czasach podstawa – od nich w dużej mierze zależy sukces firmy w Internecie.

  1. Nie czujesz mediów społecznościowych…

… a wiesz, że bez tego ani rusz. Nie rozróżniasz Facebooka od Instagrama, Twoja wiedza o SM skończyła się na Naszej Klasie. Irytuje cię, że Twitter nie pozwala Ci się rozpisać, gdy właśnie niesie Cię wena. Hasztagi, snapy, posty – to dla Ciebie czarna magia. Odbiorcy od razu wyczują, że osoba po drugiej stronie nie czuje się dobrze w swojej roli. Lepiej więc przekaż prowadzenie profili doświadczonemu social media managerowi.

  1. Przydarzył Ci się wizerunkowy kryzys…

… i ktoś musi posprzątać. Nie martw się – przytrafia się najlepszym. Dobrze jednak, by zażegnaniem kryzysu zajęła się osoba z zewnątrz, obiektywna i pozbawiona emocjonalnego podejścia do sprawy.

Przewinień jest dużo: od nieprzemyślanego komentarza na blogu, przez brak reakcji na skargi klientów, po nerwowe odpowiedzi sprowokowanych właścicieli. Pamiętaj: w Internecie klient ma zawsze rację – nawet jeśli jej nie ma. Profesjonalny PR-owiec nie tylko pomoże Ci wybrnąć z wizerunkowej wpadki, ale i zadba, by nie powtórzyła się ona w przyszłości. Warto też wziąć kilka lekcji dobrych praktyk w obsłudze klienta dla Twoich pracowników. Taki wydatek na pewno Ci się opłaci.

  1. Chcesz uchodzić za specjalistę…

…ale nie wiesz, jak zbudować swoją pozycję ekspercką. Do tej pory skupiałeś się wyłącznie na budowaniu marki firmy. Nie zależało Ci na promowaniu własnego nazwiska. Wiesz jednak, że jako specjalista w swojej dziedzinie masz szansę dotrzeć do mediów i jeszcze bardziej umocnić pozycję przedsiębiorstwa. Przyda Ci się więc PR-owiec, który pomoże Ci w założeniu i regularnym prowadzeniu bloga, zwróci na Ciebie uwagę dziennikarzy i wykreuje Twoją markę osobistą.

  1. Twoja firma działa w branży technologicznej…

… pełnej skomplikowanych terminów i nowomowy, zrozumiałej dla wtajemniczonych. Sam masz tę wiedzę w małym palcu, ale jesteś świadomy tego, że dla odbiorców to często czarna magia. Bez wątpienia ktoś powinien przetłumaczyć Twoje materiały na ludzki język. Chyba nie chcesz, by  potencjalny klient poczuł się po lekturze Twojej strony internetowej jak zagubiony 5-latek? Przystępna, zrozumiała oferta zaskarbi Ci przychylność odbiorców.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *